torsdag 10 januari 2013

Skumbad och strumpludd

Färdigbadad och satt i aktivitet som köper mamman tid att laga mat.


Lunchade med min fina ex-roomie Elin idag. En kycklingspett med pommes och mango-rajasås på Världens Bar är både en god lunch och en nostalgisk resa. Men det är en annan historia. Jag fick en liten examenspresent i förskott, lyxig duschcreme som såklart skulle prövas när vi kommit hem allesammans. Birk och jag tappade upp ett bad med chokladdoftande bubblor medan Soley satte sig vid datorn en stund. Kröp ner, varmt och skönt. Lillpajken satt mitt emot. Sedan säger han: - Nu mamma. Nu pillar jag bort allt mitt tåludd. För man badar ju för att bli ren. Sant. Och det kändes faktiskt lyxigt ändå, även fast det vart både chokladbubblor och strumpludd i badet. Och det ena dolde ju i vilket fall som helst det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar