torsdag 17 januari 2013

Cakepops, schmakepops...


Igår "gjorde" jag cakepops. Tanken var att provbaka lite inför den stora kalasbalunsen som Birk ska ha nästa helg. Se om det vart gott. Eh..ja, det vart gott. Jag gjorde dem med kladdkaka inuti och jag menar, tar man choklad och tillsätter choklad...vad kan gå fel? Smakmässigt...

A-L-D-R-I-G i hela livet att jag orkar göra cakepops till närmare trettio ungar. Jag höll på att bryta ihop på det tjugotal jag försökte få ihop igår. De droppade och slabbade och gled ned längs sugrören på ett sätt som varken beskrevs i text eller bild på receptet.

Summan blev en jäkla massa fulpops som vi får äta upp själva (okej, just DEN biten klagar jag inte på) och kanske ett tiotal skapligt snygga som nu är inpackade i frysen. Dem tänker jag ta fram och servera andaktsfullt när det kommer riktigt fint besök som jag vill imponera på med min husliga händighet. De kommer liksom inte serveras en sockercravande mobb av fem-sexåringar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar