torsdag 10 januari 2013

Det här med att köra upplopp med studierna

Jag är kulturellt död. Och jag trivs inte alls med det. Eller kanske inte död riktigt, men definitivt i dåligt skick.

Jag läser böcker, det gör jag. Men jag orkar knappt ha koll på vad som kommer ut och är nytt och bör läsas. Jag lyssnar på musik, det gör jag. Men vad faan, "Så mycket bättre"...det är ju inte precis som att jag sökt upp det och lyssnat in mig. Det har liksom bara matats till mig från min passiva placering i tv-soffan. Och alla fina museer, alla teateruppsättningar, för tusan: Symfoniorkestern! Men nej. Istället har jag (naturligtvis utan att på något sätt vara öppen med det offentligt) börjat följa "Farmen".

Snälla skjut mig. Eller nej. Jag ger mig själv dispens till examen. Men sen får jag fasen skärpa till mig.




Men den här har jag upptäckt...alltid nått. Och nått vackert dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar