onsdag 30 oktober 2013

Höstlovet rusar

Vi har höstlov och det är helt himla underbart. Jag kan erkänna att jag hade lite farhågor innan för hur lovet skulle kunna bli, det är rätt mycket tid som ska spenderas tillsammans om en så säger. Och syskonrelationen just nu är någon sorts magnet-kärlek-ret-historia som kan få vilken förälder som helst att bryta ihop som en liten torr kvist.

För att säkra upp har jag därför kollat av lämpliga aktiviteter här i stan under lovet, vilka är många. Heja Norrköping! Men vi har faktiskt inte behövt dem! Lillpajken går på ridlekis ett par timmar varje dag, och under den tiden har jag och stortjejan fått egen tid. Sedan har vi lyckats tajma både utvecklingssamtal och tandläkare denna vecka så tja, dagarna har smugit iväg. Igår var vi dessutom ute och hälsade på mina föräldrar och där vart stortjejan kvar över natten, henne ska jag hämta idag. Idag är det halvtid, och det går lite för fort nästan.


Nervös väntan för stortjejan hos tandläkaren. Lillebrorsan är mer ledig, och fick faktiskt också välja en grej ur belöningslådan. Sicket fusk. Den ene gapade och satt så duktigt, den andre for runt och ställde en miljon frågor.
Om vi gick raka spåret hem från tandläkaren och bakade chokladbollar. Kanhända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar